18.07.2010

Tratamentul candidozei la bărbaţi

La bărbaţi candida de obicei afectează prepuţul si glandul penisului. Această afectare este numită balanopostită candidozică şi decurge de obicei uşor, fără complicaţii sau consecinţe grave. Pentru tratamentul candidozei la bărbaţi este suficientă aplicarea locală a preparatelor, cel mai frecvent fiind prescrise unguentul clotrimazol sau crema Mycofin. Unguentul se aplică pe prepuţ si capul penisului, cu un strat subţire, de două sau trei ori pe zi timp de o săptămâna. În cazuri complicate de candida sau în forma cronică, în afara preparatelor cu acţiune locală, se indică medicamente cu acţiune generală.

Printre patologiile infecţioase ale tractului urogenital, candidoza genitală (candidoză urogenitală) reprezintă aproximativ 40%. Agentul patogen al candidozei candidozei este un fungus (ciupercă) cu transmitere sexuală, dar un rol foarte important în mai joacă şi alţi factori cum ar fi: preparate hormonale, antibiotice, boli metabolice, hipovitaminozele, boli ale sistemului endocrin (în special tiroida), ale tractul gastro-intestinal şi altele. Candidoza urogenitală urogenitale la bărbaţi se manifestă în diverse forme: balanopostită, balanită, uretrită cu focare de erupţii eritematoase, care sunt acoperite cu un strat alb-gri.

De obicei, infecţia se produce pe fundalul de imunitate foarte slabă şi prezenţa în sânge de infecţii herpetice. Principalele simptome de candida la bărbaţi: senzaţia de arsură, mâncărime, durere la urinare, uscăciune a glandului penian, senzaţii neplăcute, şi disconfort in timpul actului sexual. Dar specificul acestei boli este faptul că omul poate rămâne mult timp asimptomatic. Prin urmare, tratamentul candidozei urogenitale ar trebui să fie complex şi să includă nu numai administrarea preparatelor antifungice, dar şi eliminarea factorilor predispozanţi şi tratamentul bolilor asociate.

Pentru a asigura profilaxia candidozei la bărbaţi, în primul rând este necesar de a respecta regulile de bază ale igienii. De exemplu, trebuie să te speli pe mâini cu săpun după folosirea toaletei, precum înainte de aceasta.

Se întâmplă că roşeaţă pe capul penisului poate fi văzută doar după administrare de alcool. Acesta este motivul pentru care candidoza este uneori confundată cu o alergie la alcool.

Pentru tratament sunt prescrise medicamente cu administrare sistemică, precum şi preparate pentru uz topic. Multe medicamente cu uz sistemic posedă reacţii adverse frecvente (erupţii cutanate alergice, greaţă, vomă, etc). Dar în ultimul timp apar noi medicamente antifungice sigure si eficiente, care sunt utilizate pe scară largă pentru tratamentul candidozei.

Trebuie de reţinut faptul că pentru tratamentul candidozei, medicul dumneavoastră selectează tratamentul complex individual, pe baza rezultatelor investigaşiilor de laborator.

De asemenea, este important să se ştie că un tratament eficient al candidozei include identificarea şi eliminarea cauzelor care au dus la dezvoltarea bolii.

6 comentarii:

  1. Trebuie neaparat precizat ca in timpul tratamentului trebuie evitat contactul sexual cu partenerul.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Destul de utile informatiile acestea. Eu am simptome de candidoza de aproximativ 4 ani. Aceste simptome fiind: Capul penisului mi-e iritat, daca intind pielea, pot observa beshicutze foarte mici. Daca nu igienizez zona respectiva, dupa 2 zile, imi apare un fel de "branza" sau piele branzita care miroase foarte urat. Recent, am fost la un laborator pentru o "recoltare uretrala" (parca asa se numea) unde am fost diagnosticat ca avand "candida", fungigrama aratand ca "problema" mea e sensibila la "nistatin". Doctorul de familie mi-a prescris pe rand "Fluconazole(pastile)+nizoral(unguent)", tratament pe care l-am urmat timp de o saptamana, fara rezultate, iar acum mi-a prescris o reteta pentru un unguent "Nidoflor" si mi-a spus sa imi "irig"zona iritata cu ceai de sunatoare in care sa amestec o linguritza de bicarbonat. Inca urmez tratamentul respectiv, desi deja am o saptamana si tot nu se vad imbunatatiri. Daca aveti vreo sugestie sau vreun sfat, am sa le ascult cu placere daca trimiteti un mail la adresa rafael_xarius@yahoo.com. O zi buna si,MULTA SANATATE!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Buna, de o luna cred ca sunt si eu infestat cu candidoza, prietena mea a fost infestata si ea pe fondul tratamentului indelungat cu antibiotice si al imunitatii scazute. Desi nu am observat vreun simptom asemanator dupa 3 luni am inceput sa am cateva dintre simptomele mentionate mai sus, usturime la urinare, inrosirea glanului, usoare mancarimi, secretie albicioasa, vascoasa, inodora, iar dupa utilizarea cremei cu nitrat de miconazol nu am observat nici o imbunatatire a situatiei. Inca am usturimi la urinare si secretite lichidului albicios inodor, ma poate ajuta cineva?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Usturimile la urinare de obicei indica o infectie urinara. Cea mai reusita optiune e sa vizitati un medic urolog.

      Ștergere
  4. Clotrimazol, de doua ori pe zi si Fluconazol 50mg , odata pe zi... Timp de 7 zile.

    RăspundeţiȘtergere
  5. a functionat? eu nu mai am usturimi dar am inca scurgeri si bubite....

    RăspundeţiȘtergere